Sidor

torsdag 16 juni 2016

Fullvuxen ballerina?

Det här inlägget har lite trist grönskiftande foton, men det kan nu inte hjälpas. Eftersom samtliga försök hittills att sy åt mig själv ur Ottobre Woman varit misslyckade (allt är inte visat på bloggen) har jag nu börjat leta efter mönster på annat håll. Den här kjolen fanns i Suuri Käsityö 5-6/2014 som en bomullskjol med dragkedja i sidan men jag sydde den i tunn Marimekkotrikå och med resår i midjan. Jag sydde storlek 38, även om måttabellen ansåg att jag behövde en (eller flera) storlek större. Vidden räcker bra till som det är så om jag syr den i vävt tyg tror jag att jag utgår från samma storlek och gör midjan större så att den blir bekväm - annars får jag nog hasa upp den till brösten för att få fast den! Fickor kunde man också sy i sidorna men jag lämnade bort dem pga tygvalet, jag var rädd att de skulle hänga konstigt. Jag trivs bra i den här kjolen och har redan använt den flera gånger, ett lyckat plagg alltså!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar