Sidor

fredag 22 april 2016

T-shirt åt mannen

Maken fyllde år i mars och jag bestämde mig för att sy en t-shirt åt honom. För att göra det riktigt spännande höll jag det som en överraskning och provade alltså inget på honom - eller tog mått för den delen - så det var en himla tur att det blev så pass bra det blev! Ärmhålen är lite onödigt tighta men annars är passformen bra. Mönstret kommer från Ottobre 3/2015 och har som ni ser vanliga ärmar fram och raglan bak. Jag valde två trikåtyger från Nosh, randigt och matchande enfärgat. Halsen är också kantad med den enfärgade trikån. Modellen är rätt så smal, det funkar när tyget är mjukt och stretchigt men i ett stummare tyg krävs det nog att man lägger lite extra bredd.

1 kommentar:

  1. Kul att hela familjen får lite hemsytt! :) Jag har sytt ett par tishor till min bror på senaste tiden (efter alla tröjor jag sytt åt hans barn önskade han sig också en). Vi bor 20 mil ifrån varandra, så han kunde inte heller prova, men han fick mäta på en av sina t-shirtar och så utgick jag lite från de måtten. Kanske ett tips om det blir någon mer hemlighetssömnad framöver? :)

    SvaraRadera