Sidor

söndag 1 november 2015

Små vantar, för små...

Jag försökte mig på att sy tumvantar åt lillkillen efter de här instruktionerna (det går bra att bara titta på bilderna). Enda ändringen jag gjorde var att jag sydde mudd istället för att göra en lång vante med gummiband vid handleden. Jag ritade alltså av lillkillens hand och gjorde ett mönster och sydde sedan vantar i stjärnmönstrad fleece. Annars bra men tyvärr blev de för små. Så jag får gå tillbaka till ritbordet, förstora mönstret och sy ett par nya. Söta är de ju i alla fall och de var faktiskt enkla att sy - prova ni med!  
Eftersom de här vantarna hamnar i julklappslådan passar jag på att delta i Klockarbarns kravlösa julpysselutmaning med det här inlägget :)

4 kommentarer:

  1. Tack för länken, blir också sugen på att testa!

    SvaraRadera
  2. Väldans fina! Hoppas lillkillen vill använda vantarna när de kommer i rätt storlek :) Ja, jag vet ju att han har egna klädpreferenser, i alla fall när det kommer till tröjärmar :)

    SvaraRadera
  3. Vilka färgklickar i vintermörkret! Ser supersköna ut också! Jag ska försöka vara med i julpysselgrejset men har inte dragit igång riktigt än...

    SvaraRadera