Sidor

tisdag 22 september 2015

Rockiga byxor

Lillkillens klädskåp får lite nytillskott nu som då. Även om det känns som att hans garderob borde vara överfull så ger växtspurter och årstidsväxlingar nya behov. Här har jag sytt lite tunnare trikåbyxor efter mönstret "Rocking" från Ottobre 1/2015. De här är bra att ha under överdragsbyxor/overall som sådana när det inte är så kallt ute, eller under ännu ett lager ylle-/fleecebyxa när det blir kallare. 
Häftigt mönster i alla fall, jag sydde först de gröna och de blev väldigt stora så därför fick de mörkblåa lite mindre växtmån och får användas lite mera nu i början. Fickorna ändrade jag på eftersom jag inte är så förtjust i lösa fickpåsar, de korvar sig mest eller sticker ut tycker jag. Annars är de sydda enligt mönstret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar