Sidor

tisdag 1 september 2015

Robin Hood på tröja

Det här rävtyget hittade jag och lillkillen på en gemensam expedition och det blev kärlek vid första ögonkastet för oss båda :) Lillkillen var överförtjust över att hitta ett tyg med "Robin Hood" på och jag tycker att tyget är just lagom mönstrat/färgglatt/barnsligt/ljuvligt etc. så en bit fick följa med hem. En hel tröja hade jag dock inte lust att göra i det här tyget så jag valde att göra en raglantröja (efter mitt egenomlagade mönster) med grå/rödrandiga ärmar. Hur jag än försökte fick jag inte ärmlängd och randantal att stämma på de två ärmarna så därför avslutade jag med mudd i samma tyg för att kunna avsluta med röd rand på båda. Den uppmärksamma ser att det är en grå/grå rand på ena ärmen där mudden är fastsydd... Armbågslappar gjorde jag också och resultatet blev riktigt bra tycker jag.

Här passar det ju också bra att ge en uppdatering på mjukis-Robin-fronten: han har numera fått komma med in i sovrummet vid läggdags, men har blivit designerad en sovplats uppe i huvudändan bakom pappas kudde... En optimist skulle väl säga att det går framåt ;)

1 kommentar:

  1. Lillkillen kanske blir designer i framtiden!! :) Fina tyger, fin tröja, fin kombo!!

    SvaraRadera