Sidor

lördag 15 augusti 2015

Randiga presenter

När lillasyster, som dessutom är författare, fyllde år häromveckan fick hon en t-shirt i present. Det är en lättsydd modell, bara ett fram- och ett bakstycke, som gör sig extra bra i randigt tyg tycker jag. Eftersom jag var lite osäker på preferenserna angående längd på tröjan förlängde jag den lite extra - och precis så mycket som jag hade förlängt den fick jag klippa bort igen efter att födelsedagsbarnet hade provat t-shirten. Typiskt! Randig trikå från Eurokangas och grön mudd från Mussukat.
Av tyget som blev över fick jag precis ihop en tröja till lillkusinen. Som magprydnad blev det en rosa traktor med grön bakgrund, så klart inte samma gröna som mudden på vuxentröjan, så det fick bli ljusgrå halsmudd på den här istället. Snyggt i all sin enkelhet tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar