Sidor

onsdag 26 augusti 2015

Klänning i doppresent

Maken fick en ny guddotter i helgen och jag blev alltså... bonusgudmor? :) En del av doppresenten var i alla fall den här klänningen i mjuk, ekologisk velour. Motivet och färgställningen är rätt juligt tycker jag så jag försökte göra en sådan storlek som jag tror att passar runt jul. Vi får väl se. Mönstret är ett "Frankenpattern", övre delen är "Classic stripes" från Ottobre 4/2015 och undre delen "Birdie birdie" från Ottobre 1/2015. Först hade jag tänkt göra den helt efter Birdie-mönstret men så läste jag på en annan blogg att det blir ett "fruktansvärt tält" med enorm halsringning om man syr efter det. Och visst var det brett, övre delen är en 68:a medan undre delen är en 56:a... Nytt för mig var kuvertringningen, som kanske inte blev 100% lyckad. Men jag räknar med att man inte ser de små skavankerna när det finns en söt flicka i klänningen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar