Sidor

fredag 26 juni 2015

Randigt värre!

Ränder i mängder. Det blev över så pass mycket tyg från min två tröjor att det räckte till två långärmade och en kortärmad åt lillkillen. Nu kan vi matcha hela sommaren! ;) Den kortärmade fick en liten ficka på bröstet och för att få den snyggt fastsydd i tunt och stretchigt tyg använde jag mig av kaffefiltertricket - jag sydde fast ett kaffefilter på baksidan av tröjan när jag sydde på fickan och så rev jag bort det efteråt. Resultatet av två stuvar á dryga metern blev alltså två boxiga damtröjor, två långärmade barntröjor och en kortämad dito. Och kostnaden för hela härligheten, inklusive vit mudd i halshålen, hölls under 17 € (150 kronor). Inte så illa!

1 kommentar:

  1. Smart med kaffefiltertricket! Det har jag aldrig hört talas om. Jag funderade själv på att sy en ficka på en t-shirt som jag sydde häromdagen, men avstod just av anledningen att det nog inte skulle bli så lätt att sy fast den snyggt.

    SvaraRadera