Sidor

söndag 14 juni 2015

Fickförsett och sömlöst

Lillkillen växer ju så det knakar och det gäller att tänka lite framåt när det gäller hans kläder. Mjukisbyxorna i skåpet sitter väldigt precist nu och passar knappast mera i slutet av sommaren, så för att inte plötsligt stå helt utan byxor så sydde jag redan nu ett par nya i storlek 98/104. Dessutom försöker jag använda upp resttyger från skåpet så att jag sedan kan köpa nya fina tyger i höst... Mönstret är "Mock denim" från Ottobre 4/2014 med några små ändringar.
Byxorna saknar sidosöm men har ändå fickor - nytt och spännande för mig. Enligt mönstret ska man sy fickorna med fickpåsar men jag sydde platta fickor eftersom jag tycker det är snyggare när fickpåsarna inte sticker ut i tid och otid. Det är jag tydligen inte ensam om. Benmuddarna är tvåfärgade- snyggt tycker jag och även det nytt för mig. Sedan gjorde jag midjan med resårkanal och bred resår, Ottobres version hade öljetter och snören och jag vet inte vad, och visst är det snyggt på bild men i verkligheten tycker jag de där snörena mest är i vägen. Tur att man kan göra som man själv vill då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar