Sidor

söndag 3 maj 2015

Peplum

Jag sydde en peplumtop åt lillkillens kusin häromveckan, en sen påskpresent... Den är sydd efter Ottobres mönster (1/2015) men jag kortade av ärmarna så den skulle bli lite somrigare. Storlek 104 borde innebära lite växtmån också. Tygerna är restbitar från skåpet, därför fick det bli tre olika tyger. Det är roligt att sy lite volanger och sånt ibland, allt för "gulligt" vill jag ändå inte att det blir så därför var det roligt att robottyget räckte till framstycke och ärmar. Jag kantade med samma trikå som jag använde till volangen för att få ihop allt till en helhet, det fungerade helt okej!

3 kommentarer:

  1. Fin och vad snyggt det blev när du tog upp tyget i kanterna på tröjan.

    SvaraRadera
  2. Vad många festliga tyger du har i dina gömmor!

    SvaraRadera
  3. Härligt att kunna göra av med rester sådär, det känns alltid gött tycker jag!
    Shortsen som jag sytt till barnen finns även i vuxenstorlekar. Själv tror jag inte att de skulle vara så klädsamma på mig, men om jag kunde bära upp dem skulle jag gärna ha ett par! :)

    SvaraRadera