Sidor

fredag 24 april 2015

Två till sommaren

Projekt sommarkläder har dragit igång på allvar och först ut är t-shirts. Två stycken har jag svängt ihop, båda med befintliga tyger från skåpet. Jag försöker ju som sagt tömma hyllorna lite nu så att jag sedan får köpa nya härliga hösttyger efter sommaren... Jag sliter fortfarande på mitt favoritmönster, Spot fish från Ottobre 3/2014. Det går bara till storlek 92 men det är rätt rymligt och med lite extra sömsmån och längd så borde det nog gå bra hela sommaren. Gissningsvis är lillkillen knappa 90 cm för tillfället och 10 cm ska han väl ändå inte lyckas växa på några månader! Hoppas jag i alla fall :) Igelkottarna är ett PaaPii-tyg och landskapet... är jag inte helt säker på. Någon som vet? Somrigt och härligt är det i alla fall! Ärmarnas röda stjärntyg är ett fynd från Eurokangas stuvbitslåda och ett av de där tygerna jag bara hade en liten bit kvar av. Nu har jag en ännu mindre bit...

1 kommentar:

  1. Ja, huvudtyget i tröjan till höger är verkligen härligt somrigt! :)

    SvaraRadera