Sidor

söndag 5 april 2015

T-shirt med prickar

Jag har fortsatt med t-shirttillverkningen och gjorde en prickig åt mig själv. Gråprickigt fram- och bakstycke, svartprickiga ärmar och så röd hals- och ärmmudd. Den här gången gjorde jag ingen mudd längst ner utan sydde en vanlig fåll istället. Den är lite avrundad nertill men genom att sträcka tyget lite på rätt sätt så blev fållen jämn och snygg. Lite annan stil men också fullt användbar! Funderar dock på om jag borde strunta i sömsmånen runt ärmhålen på framstycket när jag syr i lite stadigare trikå (som de prickiga tygerna är) eller om ärmarna då blir sneda på något sätt? Märker att det är så mycket jag inte har någon aning om när det gäller mönsterkonstruktion, men försök och misstag är ju en nog så bra lärmetod :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar