Sidor

fredag 10 april 2015

Hawaiiskjorta åt lillkillen

Nu har jag sytt något som jag tycker att blev sååå sött! En liten kortärmad skjorta i ett urgulligt Marimekkotyg. Jag har utgått från mönstret "Little Richard" från Ottobre 3/2014 men gjort den kortärmad, bytte knapparna till tryckknappar och så sydde jag fållen på det här smarta sättet med snedslå.
Det var ett väldigt enkelt sätt att fålla en kurvig fåll på och det blev ju dessutom snyggt! Att sy fast kragen var lite småknepigt så de sömmarna ska inte synas alltför noga men i användning märker man inte att det finns lite snedstygn här och där.
Enda nackdelen med den här skjortan är att jag sydde storlek 92 och den passar perfekt nu - vilket betyder att lillkillen inte kan ha den i sommar. Så jag får ta och sy en ny lite större så småningom.

2 kommentarer: