Sidor

söndag 18 januari 2015

Pudeltröja

Av ett urgulligt pudeltyg från Viljamin puoti sydde jag en långärmad tröja åt lillkillen. Jag använde mig av t-shirtmönstret "Spot fish" från Ottobre och förlängde ärmarna på det. Tyget är 2:a sorteringen, det har några små ljusa fläckar i det gröna på vissa ställen, men inget som stör. Det är också väldigt mjukt och skönt. Och vissa pudlar blåser tuggummibubblor :) Brun mudd i ärmslut och halsringningen och så långt allt väl... Tråden däremot - en riktig katastrof! Jag hittade en grön trådrulle i rätt nyans i gömmorna och började sy och när jag hade sytt ett par minuter hade övertråden redan gått av fem (5!) gånger. Skräp och skandal. Jag bytte raskt tråd (till limegrönt, ingen snygg matchning alls) och blev av med problemet men så sydde jag på ena ärmmudden från fel håll istället. Håhå... Det var bara att klippa bort mudden och sy fast en ny.
Ärmarna blev alltså lite kortare än jag tänkt mig men som tur blev de inte för korta. Bara med lite mindre växtmån än planerat... Så kan det gå.

1 kommentar:

  1. Supersnyggt! Och ändå lite praktiskt att inte ha för långa ärmar som lätt blir smutsiga :)

    SvaraRadera