Sidor

tisdag 15 april 2014

Att virka blommor

Som jag skrev i förra inlägget bestämde jag mig för att börja virka när sytiden inte verkar existera längre - hoppas det bara är en tillfällig paus. Enda lilla nackdelen med min plan är att jag verkligen inte kan virka. Som tur finns det massor med tydlig instruktioner på nätet och jag bestämde mig för att satsa på afrikanska blommor. Bilden visar första försöket att virka en blom-hexagon. Förutom det där ena rätt uppenbara misstaget så blev den helt okej :)

En filt ska det inte bli, däremot nog något rätt stort. Vi får väl se om jag någonsin blir klar med det här projektet....

2 kommentarer:

  1. Bara att byta namn på den till blom-pentagon, så är problemet löst! :)

    SvaraRadera
  2. :) Fint blev det ändå. Det är väl bara att göra alla andra "rutor" likadana.

    SvaraRadera