Sidor

onsdag 11 december 2013

Adventsljusstake

Först var jag lite sent ute med att beställa min nya adventsljusstake, sedan hade posten någonsorts italiensk strejk och när staken äntligen anlände var vi inte hemma. Nåja, nu står den på plats i vardagsrummet i alla fall, i god tid inför tredje advent...
Runt ljusen samsas egengjorda tomtar med frostnupna kottar. Eller borde jag skriva sockernupna? De är nämligen kanderade, först doppade i äggvita och sedan i strösocker.
Annars så håller jag på med en del julklappar (som alltså inte kan visas på bloggen ännu), medan lillkillen tycker att det vid den höga åldern av 4,5 månader är dags att sluta ligga stilla och hög tid att börja ta sig framåt. Under små ilskna och frustrerande tjut tar han sig som en breakdansare genom rummet: ner med överkroppen, upp med rumpan, in med knäna under, upp med överkroppen, skjut ifrån osv. Det är slut på lugnet med andra ord och dags att börja ha ögon i nacken! :)

1 kommentar:

  1. Alltså, jag tycker det är så fascinerande med de där små människorna! Min 9-månadersbebis tycker fortfarande det är väldigt trevligt att bara sitta. Sitta och titta på allt runtomkring, och pilla på småsaker, och vissla! Och så finns det de som tidigt vill ta sig runt på egen hand, som din kille :-)

    SvaraRadera