Sidor

onsdag 11 september 2013

Spjälskydd

Häromnatten hittade jag lillkillen med fötterna hängande utanför sängen. Tydligen är han nu så stor att han kan rotera när han sover och fastna med benen i spjälorna. Dags för spjälskydd med andra ord och huuh vad dyra de är i butiken! Så det blev en hemsydd variant. Ett piffigt marimekkotyg, lite vadd och så en bit av ett gammalt påslakan till baksidan var vad som behövdes. Spjälsängen, som är min gamla, har hela gavlar så jag bestämde mig för att sy två separata skydd till långsidorna. Igår hann jag sy det ena skyddet när far och son var ute på promenad tillsammans. Knytband hann jag däremot inte med, men tillsvidare fungerar det instoppat mellan spjälorna. Då gäller det bara att hitta tid att sy det andra då... 

6 kommentarer:

  1. Åh, det trycket har jag sett på deras tapeter också - såå fint! Kul med något att fästa blicken på när de ligger och mornar sig!

    SvaraRadera
  2. Bra lösning och så fint tyg!!

    SvaraRadera
  3. Praktisk och fin att titta på för liten.

    SvaraRadera
  4. Åh, vad fint det blev! Fin säng också!

    SvaraRadera