Sidor

onsdag 14 augusti 2013

Medan han sov...

 ... satte jag mig framför symaskinen och svängde ihop ett muminfodral till rådgivningskortet. Finns det sådana i Sverige? Det är i alla fall ett litet häfte som man har med sig till barnrådgivningen - BVC - under flera års tid, där längd och vikt och vaccinationer och andra viktiga saker skrivs ner... (Exempelvis "fin och spänstig bebis" :) Ja, allt finns ju så klart elektroniskt också, men det handskrivna kortet lever ändå kvar. I alla fall så fick jag en strykful reklamplastficka att förvara kortet i och för att försköna vardagen sydde jag alltså detta fodral. 
Tyget tycker jag är jättefint, det är mitt senaste fynd från Finlaysons fabriksbutik - ett besök rekommenderas för alla som besöker Åbo! 

2 kommentarer:

  1. Så fin! Roligare än orginalpärmen!
    //Henrietta

    SvaraRadera
  2. Jo, det har vi här i Sverige också :-) Men den är mkt större. Men några statuskommentarer om bebisen fylls där inte i ;-) Det är bara vikt o längd o sånt som de skriver i varje gång. Resten är mer information. Ha det fint med bebben ♥

    SvaraRadera