Sidor

torsdag 13 juni 2013

Knälappar

Visserligen sade jag ju att jag inte skulle sy flera byxor på ett tag, men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig! I mitt nya liv i exil från syrummet har jag bara tillgång till randtrikå och symaskinen så när sylusten slår till måste jag hålla mig till min begränsade trikåsömnadskunskap. Alltså blev det ett par byxor till, den här gången med kontrastfärgade  knälappar och muddar. Många har tipsat om mudd även i midjan, det tackar jag för - goda tips är alltid välkomna, men just nu har jag ingen stretchig mudd som skulle passa till det ändamålet men nog bred resår. Randtrikån är nämligen härligt mjuk och tunn men inte särskilt stretchig så jag tror inte att den skulle fungera så bra i midjan. Alltså får muddmidjan vänta tills jag är tillbaka i syrummet och fram till det kör jag lite Cajsa Warg på allt jag syr...

1 kommentar:

  1. Snyggt det var med de kontrasterande ränderna som gick i led med de andra :)

    SvaraRadera