Sidor

måndag 1 april 2013

Semester

Tatiana Riabouchinska darning the ballet shoes, Sydney, between 1938-1940 / photographer unknown 
En stressfri påsk med god mat och några deckare börjar närma sig sitt slut, men semestern är lyckligtvis inte över för min del för det. Imorgon bär det av söderut, mot Berlin närmare bestämt. I min fantasi så är det full vår där, och jag kan sitta lite avklädd och avslappnat på en parkbänk och sy några stygn på en medhavd balletsko (!), i verkligheten får jag väl hoppas på plusgrader och trevliga butiker - gärna innehållande tyger eller annat skoj. Oavsett blir det kul att se Berlin igen, det är 13 år sedan sist...

4 kommentarer:

  1. Häftig bild, kanske inte det man tänker sig göra på semestern :P Hoppas du får en härlig Berlin-resa!

    SvaraRadera
  2. Vad spännande att leta fram nya butiker , tyger o allt som är annorlunda än här.. Ha så kul

    SvaraRadera
  3. Det låter som en riktigt skön påsk, inte helt olik min egen. Önskar dig en riktigt trevlig resa!

    SvaraRadera
  4. Kolla in turkiska marknaden! Där kan det finnas diverse sytillbehör och lite tyger.. Mmm.. jag är så avundsjuk!! Ha det riktigt trevligt!!!

    SvaraRadera