Sidor

torsdag 24 januari 2013

Babyfilt - i dubbel bemärkelse

När jag sydde på elefantfilten fick jag plötsligt för mig att det skulle vara roligt att göra en filt med tygtryck på. Gärna ett citat för den delen och helst av allt babyrelaterat. Ja, ni ser ju på bilden vilket det blev! Av någon anledning bestämde jag mig också för att kombinera lapptäcke med sagda tryck - något som egentligen känns lite tårta på tårta. Men jag är ju inte den som gillar att göra det lätt för mig (fråga inte varför för det finns nog inget bra svar) så jag tillverkade rutor, sydde ihop dem, gjorde en schablon, tryckte dit motivet, sydde en tunn ram runt rutorna och så plötsligt var det dags att sätta mörkturkos mikrofleece på baksidan och filten var klar! Storlek 66 x 79 cm den här gången. 

Och jag hann till och med nästan få den klar i tid för att kunna fotografera i dagsljus, det var i alla fall inte kolmörkt... Detaljbilder gick det ändå inte att få till i skymningsljuset, kommer kanske en annan dag. 

4 kommentarer:

  1. Den ser väldans välsydd ut, förutom att den är skojig och fin. :)

    SvaraRadera
  2. Haha ååh så fin! Tyget ser super skarpt ut, trodde nästan du hade skrivit det i paint :P

    SvaraRadera
  3. Haha, roligt citat!
    Jag trodde först precis som Helga :)

    SvaraRadera