Sidor

fredag 9 mars 2012

Småbörsar

Bygelbörsar har jag länge knåpat med, och jag har även gjort en tutorial som visar hur jag brukar göra. Jag har min egenritade runda mall som jag sytt efter, men nu har min "hovleverantör" av byglar ändrat sitt sortiment. De säljer fortfarande de fula plastbörsar jag tar bygeln från, men de har ändrat storlek på dem. Så, jag fick lov att ändra storlek på min mall, förminska den helt enkelt. För att testa och kolla att proportionerna blev rätt sydde jag några stycken. Det bruna och det röda tyget kommer från mormors gömmor, det lila är ursprungligen en bordstablett. Särskilt den röda tycker jag blev söt med den lilla nallen på. Riktigt kul att förnya sig lite, även om det bara var storleken som ändrade.


Här ser ni ännu en gammal och en ny modell bredvid varandra, lilla bygeln är 7,5 cm lång, stora är 9 cm (yttermått):

2 kommentarer:

  1. Jätte fina ♥ speciellt den gröna! Just nu är jag inne i en grön period :o)) Din tutorial är riktigt bra!
    Trevlig helg!
    //Henrietta

    SvaraRadera
  2. Väldigt söta! Jag gillar de röda bäst.
    Susanne

    SvaraRadera