Sidor

måndag 23 januari 2012

Tygpäron

Jag letar ständigt efter små sy- eller pysselprojekt där jag kan använda alla småbitar som tenderar att bli över i de större projekten. Den här gången har jag provat på att sy tygpäron. Det var både enkelt och kul, men jag måste jobba lite på min mall - de blev onödigt knubbiga. Lite mera avlånga skulle vara snyggare tror jag. I alla fall så klipper man till sex tygbitar i olika färger, med formen "spetsigt, smalt päron". Sedan syr man ihop, fyller med vadd, lägger till ett blad och avslutar med lite broderigarn. Ungefär så! :) 

2 kommentarer:

  1. Så otroligt söta! Återigen önskar jag att jag gillade symaskinen... någon gång, kanske.

    SvaraRadera
  2. Ah! Gör ett helt päronträd. Måla en gren vit och häng upp dem direkt på grenen.

    SvaraRadera