Sidor

tisdag 17 januari 2012

Sminkväska

Jag har länge dragit mig för att sy något med blixtlås, av någon anledning tänker jag alltid snett när det gäller dem och så måste jag sprätta och göra om et.c. Ingen kul sömnad med andra ord. Men den här gången tycker jag att jag lyckades riktigt bra med min lilla sminkväska! Den är vändsydd med foder och boxade hörn och all sömnad fungerade som den skulle. Nu ska här tillverkas flera innan jag glömmer bort hur jag gjorde. Yttertyget är en bit av världens minsta stuv (15x100 cm) men det funkade till det här projektet, storleken på den färdiga väskan är 13 x 16 cm. 


Och så märker jag att jag fotograferat "baksidan" av sminkväskan, lappen har ett H på andra sidan... 

3 kommentarer:

  1. Jättesöt! Och fint tyg! Jag brukar också dra mig för dragkedjor, brukar vara lite pilligt att få till "ändarna" tycker jag. Och kantbandning i trikå har jag också lite motstånd för av någon anledning. Var ett tag sedan jag var i sysvängen nu över huvudtaget och det brukar ta ett tag innan man får in sytänket tycker jag.. Har i alla fall ställt fram mina maskiner igen så en vacker
    dag när andan faller på och det finns lite tid över... :)

    SvaraRadera