Sidor

måndag 5 december 2011

Slipsbody

En ny liten kille* förväntas göra entré efter nyår. Om man är väldigt duktig kan man sy en body i ett fint tyg som present - men om man inte är fullt så duktig så kan man fuska lite. Då köper man en enfärgad body från en av de stora klädkedjorna, gärna på rea om det går, det är alltid kul att fynda. Sedan tar man och piffar till bodyn på ett roligt sätt. Tidigare har jag tryckt på babykläder men nu befinner sig tygtryckningsgrejerna och jag på olika orter, och jag orkar inte köpa en ny uppsättning av allt, så jag bestämde mig för att göra en applikation istället. Något som verkar vara väldigt populärt i Amerika är att sy en slips på en body (googla "Onesie with tie" så ser ni själva) så ett sådant projekt blev det. Och vad gjorde man före internet och alla fantastiska sybloggars tid? Inte bara fick jag idé till slipsbodyn men också det ovärdeliga tipset att sy fast slipsen med ett kaffefilter under bodyn (alltså uppifrån och ner i ordningen slips, body, kaffefilter) för att undvika att bodyn bubblar sig. När slipsen är fastsydd river man bort filtret. Så enkelt tips och så genialiskt!   
Och dinosaurietyget som blev slips? Ja, det har jag ju faktiskt tryckt själv när jag tänker efter, men man kan ju använda vilket tyg man vill och tycker om. Kanske något juligt som en liten kan ha på julafton? Man kan även sy en body med halsband (googla "Onesie with neclace" för bilder) om man vill ha lite variation.


*Update: Ja, jag måste kanske förtydliga för säkerhets skull.... Det är alltså inte jag som väntar tillökning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar