Sidor

lördag 22 oktober 2011

Påsnecessär



Jag gillar att simma och jag gillar att cykla till simhallen. När man cyklar är det lättast att använda en ryggsäck för sitt pick och pack, men det innebär ett annat problem. Platsbrist. (Okej, de som använder vandringsryggsäck när de flänger runt på stan har inte det problemet, men vi som använder vanliga småryggsäckar har det garanterat.) Jag har sedan länge varit mycket restrektiv gällande krämer och tvålar och sånt jag tar med mig men eftesom min vanliga necessär är modell stor så har jag använt en trist plastpåse för det jag ändå måste ha med. Idag fick jag ändan ur vagnen och sydde en... påsnecessär! Alltså, en påse i vaxduk som stängs genom att man rullar ner kanten och drar gummibandet, som är fastsytt på baksidan, över kanten och runt knappen på framsidan. Tadaa!


1 kommentar: