Sidor

fredag 7 oktober 2011

Glasögonfodral

Ibland går man förbi något i affären och tänker spontant "fy sjutton vad fult!". Ett typexempel skulle vara en liten röd börs i fuskläder/plast. Men även de fulaste prylarna kan ha något som tilltalar en, som bygeln till börsen. Den är ju ganska fin. Och verkar gå att separera från börsen utan större problem. Och den är ju så billig.... Tänk om man kunde göra något vackert av det fula? Ett glasögonfodral kanske?

Några ögonblicksbilden från processen ska ni också få. Ursprungsbörsen var så här "fin":

Den del jag ville använda (bygeln, storlek 7,5 cm) såg ut så här på egen hand:


Och själva tygdelen såg ut så här innan jag fäste den vid bygeln (den är fodrad med blå/vitrutigt skjorttyg):

Det här var faktiskt inte det första glasögonfodralet jag gjorde, men jag sparar bilder på de övriga till en annan gång. Jag har ett börsmönster också, till en lite större bygel. Kan lägga upp en bild på en börs imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar