Sidor

måndag 12 september 2011

Vaxduk

Medan jag funderar på vad jag ska sy av min lilla vaxduksbit surfar jag runt på kreativa människors bloggar för att få inspiration och tips. T.ex. har Designsponge sytt en läcker förvaringskorg (och listar också vad man ska tänka på när man syr i vaxduk). Det finns också en nytkommen bok, Sewing with Oilcloth, som just nu är på en "blog tour" - är inte säker på vad man ska kalla det på svenska, idéer? Jag har inte hunnit besöka alla bloggar som är med ännu, men där finns säkert inspiration att hämta.

Just nu är jag mest sugen på att sy en liten necessär och den här modellen som Queen of DIY beskriver tror jag skulle kunna bli riktigt bra! Nu gäller det bara att piggna till från den lilla förkylning jag råkat ut för så att jag kan sätta saxen i tyget, erfarenhet har lärt mig att om man sätter igång med huvudet fullt av snuva så blir projektet helt säkert INTE som man hade tänkt sig...*


Bild förvaringskorg: Designsponge

Bild necessär: Queen of DIY

* Update: Med huvudet fullt av snuva kan man tycka att det är en god idé att strunta i sina egna kloka ord. Det är det inte. Beviset ligger här hemma: ett felritat mönster, två urklippta tygbitar som inte går att använda till något vettigt och en väldans ful necessär med kärvande blixtlås.

Over and out tills jag är frisk, med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar